JANVIER ID93.                                 329
le musnier, qu'on apeloit le grand Jacques, pour s'estre pareillement moqué desdits Estats et du duc de Maienne; aiant dit tout haut, parlant à son asne et frappant dessus : « Allons, gros Jan, allons aux Estats. » Sur quoi fust rencontré à Paris le quatrain suivant :
Haye, mon asne, qu'on te meine Aux Estats de monsieur du Maine, Affin que tu sois d'un plain vol Fait de François un Hespagnol.
En ce mois, l'abbé Sainte Genevieve est tourmenté par ses moines, qui lui demandent conte de l'argent du revenu de l'abbaye, pour ce qu'ils meurent de faim et ne boivent que de l'eau. Dont il se plaint fort, et de la necessité qu'il a, jusques à dire à un honneste homme de mes amis qu'il estoit aprés pour supplier le duc de Maienne de le vouloir nourrir, pour l'honneur de Dieu, en sa cuisine.
En ce mesme mois, le ministre Damours aiant este manau conseil à Chartres, pour rendre raison de ce qu'il avoit oze y prescher pendant l'absence du Roy, s'estant excusé sur le commandement qu'il en avoit eu de Sa Majesté. M. de Nevers, qui estoit audit con­seil, s'en sentant fort offensé, dit tout haut : « Je vois « bien qu'il nous faudra faire, encore un coup, une « Saint Berthelemi. » Ce qu'ayant esté rapporté au Roy, le trouva fort mauvais, et demanda audict sieur de Nevers comme il entendoit. Lequel respondit qu'il ne l'avoit entendu que pour le regard du ministre, sa­chant bien que ce qu'il en avoit fait avoit esté, quelque chose qu'il dist, contre le vouloir et intention de Sa Majesté, suivant mesme la declaration qu'il lui avoit
Digitized by